Založ si blog

Spomienka na skutočné mamy

V októbrovom šedom tichu stojím pri jej mieste posledného odpočinku a ďakujem.

Ďakujem, že:

  • nespanikárila, keď sa v pôrodnici menili služby a porodila ma sama bez pomoci zdravotníkov,
  • mi zadoček netrápila v umelých plienkach, ale v bavlnenej jemnosti,
  • ma dojčila v tichu a v súkromí, kde sme si hľadeli do očí a napriek jej „výstavnému“ prsníku ho nevystavovala očiam verejnosti na obdiv,
  • keď som noci  preplakala, vzala ma do náručia a v kuchyni sme spolu prebdeli až do rána, aby sa otec vyspal do práce,
  •  ma nekŕmila umelými kašami, pizzami a špagetami,
  • moje prvé kroky boli po našom dome, záhrade, parku, ihrisku a nie v lietadle alebo v sedačke na vysokohorskej túre,
  • nedele a sviatky boli o spoločnom doma navarenom obede, rodinnej pohode a nie o nákupných centrách,
  • keď som nevedela čo od dobroty dala mi „výchovnú“ po zadku,
  • učiť sa mám pre seba a nie pre známky,
  • najskôr sú povinnosti a potom zábava,
  • keď ma trápila nešťastná láska mi osušila slzy a povedala, že najväčšia láska je rodičovská láska a chlap príde druhý,
  • keď je otec prísny je to pre moje dobro,
  • najväčšou hodnotou je rodina, a že platí aká je žena, taká je rodina,
  • problémy sa majú riešiť, nie od nich utekať,
  • vážiť si starších, lebo ak sa dožijem aj ja raz budem stará,
  • keď som v kuchyni pripálila jedlo aj s hrncom skonštatovala, že nabudúce si dám aspoň lepší pozor,
  • nebola moja kamarátka, ale skutočná matka,
  • mi verila, že všetky dobré veci, ktorým ma naučila prenesiem do svojej rodiny pre pokoj na tomto svete.

ĎAKUJEM

Sestričky, všetko najlepšie!

20.05.2018

Oddelenie traumatológie – pacient po autonehode so zlomenými hornými končatinami: „Sestrička, boli by ste taká dobrá, naliali by ste mi, prosím Vás, do pohára vodu?“ Sestra: „Ja som nechodila na vysokú školu preto, aby som Vám nalievala vodu!“ Oddelenie interného lekárstva – pacient po infarkte srdca: „Sestrička, prosím Vás, mohli by ste mi pomôcť posadiť sa?“ [...]

Nech žije 1. máj

29.04.2018

Práca šľachtí človeka a od roboty aj kone dochnú. Dve slovenské príslovia, každé na opačnej strane, presne tak je to aj s našou spoločnosťou. Tak oslavovať či neoslavovať sviatok práce 1. máj? Dnes sa už málokomu chce pracovať a nie ešte oslavovať prácu. V súčasnosti hotový nezmysel! Veď ak by práca (okrem výplaty) dávala ako taký zmysel, tak [...]

Ako hore, tak aj dole, alebo múdrejší ustúpi

08.04.2018

Ak dvaja robia to isté výsledok nie je určite rovnaký. Naopak, výsledky sú často diametrálne odlišné. V slovenskom ponímaní to znamená, že ak je niekto bez dôkazov v mediálnom priestore obvinený so styku s mafiou, oligarchami, boľševikmi alebo aj s Marťanmi, spravidla ide o niekoho, kto pôsobí ako rozhľadený, schopný, racionálny typ so zmyslom pre zodpovednosť [...]

olympiada rieka Seina v Parizi

Ukrajinci vyhrali symbolickú bitku o Paríž, ale chcú, aby Rusov potrestali najprísnejšie

28.03.2024 12:30

Kyjev nechce vidieť na letných hrách ani jedného Rusa. Moskva tvrdí, že Medzinárodný olympijský výbor skĺzol do suterénu rasizmu neonacizmu.

zena tabletka lieky choroba liek

Japonsko eviduje 4 úmrtia a 100 hospitalizácií v súvislosti s doplnkami výživy

28.03.2024 12:09

Firma minulý týždeň informovala, že prvé sťažnosti na problémy s obličkami dostala už v januári.

korčok, pellegrini

Prezidentský duel Korčok – Pellegrini. Kampaň nabrala na obrátkach. Môžeme čakať ešte nejaké prekvapenia?

28.03.2024 12:00

Prvý duel prezidentských kandidátov Korčoka a Pellegriniho odvysiela Rádio Slovensko a RTVS:24.

medvede, tabuľka, Repište

Pellegrini: Mimoriadne rokovanie parlamentu k odstrelu medveďov zatiaľ nebude

28.03.2024 11:31, aktualizované: 11:55

Zákon o možnom odstrele rizikových medveďov sa má prerokovať v skrátenom legislatívnom konaní na najbližšej riadnej schôdzi.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 11
Celková čítanosť: 41735x
Priemerná čítanosť článkov: 3794x

Autor blogu

Kategórie